Produkcija u Hrvatskoj

  • Predvidljiv glazbeno-plesni koncert

    Mogući koncert / Granice, kor. Mirjana Preis

    Piše: Jelena Mihelčić
    Kompaktan plesni trio uz glazbenu pozadinu, izravna korelacija glazbe i pokreta, upravljanje jednih drugima, nadmetanje, ravnopravnost ili dominacija – različiti su modaliteti kroz koje prolaze izvođači na putu prema nečemu što obećava biti usklađeni koncert. Snaga predstave Mogući koncert / Granice čvrsta je i jasna struktura, zanimljivog raspleta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zarzuela za vrapca i puža

    Inkluzivni kolektiv za istraživanje pokreta – IMRC, Zagreb, i Aleksandra Janeva Imfeld: Nukleon, kor. Aleksandra Janeva Imfeld & Iva Nerina Sibila

    Piše: Maja Đurinović
    Fascinantna je snaga, zamah i dužina ruku i fleksibilnost toraksa Josipe Lukinović kao i njezin let kroz prostor s propinjanjem kolica, pa smirenje kroz spuštanje i manipulaciju vlastitih nogu kao sidra. Svi izvođači zajedno razvidno su prisutni za druge, jedna grupica, atomska jezgra očarana magnetskom snagom supostojanja. Nukleon je predstava koja pročišćuje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Spretne igre pogledom

    Male forme Studija za suvremeni ples i Zagrebački plesni centar: Eye Sea I See, kor. Nikolina Medak

    Piše: Jelena Mihelčić
    Nikolina Medak kao da je strukturu svoje koreografije postavila na set pravila kroz koje plesačice mogu iskazati svoju vještinu i opčiniti publiku, vrhunac čega je mali trik na samome kraju izvedbe. Nikolina Medak je zainteresirana za izvedbene manipulacije, a uzevši u obzir da je tek zakoračila u profesionalne vode, rezultat je vrlo solidan ...pročitajte cijeli tekst...
  • Crveno i crno

    Udruga profesionalnih plesnih umjetnika Puls i Zagrebačko kazalište mladih: Perfect-365, autorica Katarina Đurđević, kor. Adrijana Barbarić Pevek, Katarina Đurđević

    Piše: Maja Đurinović
    Katarina Đurđević je znana po angažiranoj upitanosti i jasnom ukazivanju na općeprisutne, aktualne probleme svakidašnjice. U tom smislu i ova predstava nedvosmisleno govori o usamljenosti. Predstava je zanimljivo uobličena i nesumnjivo intrigira, ali prođe prebrzo, ostavljajući gledatelja u iščekivanju još jednog dijela ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neko drugo zlato i srebro Zadra

    Zadarski plesni ansambl: Arhiviranje / tajni dnevnik umjetničke prakse, red. Sanja Petrovski

    Piše: Maja Đurinović
    Predstava preleti u vedrom, angažiranom i dobro vođenom kaosu – koji je posve realan u trenutku kad se projekt konačno, na kratko, dokopa konkretnog, kazališnog okruženja. Sve u svemu, završna bilanca ZPA bi se nakon toliko godina intenzivnog djelovanja i davanja, mogla činiti poraznom, da nije podnošljive olakšavajuće činjenice postojanja kroz ples ...pročitajte cijeli tekst...
  • Stvaralačko izvođenje rutinskog rada

    BADco.: Spore, kor. Nikolina Pristaš

    Piše: Jelena Mihelčić
    Temeljni je koreografski motiv okret kojeg izvođačice svaka u svojoj inačici perpetuiraju, no uzbudljivo postaje kada u toj jednoličnoj rutini okretaja počinjemo uočavati proplamsaje kreacije. Tada izvedbeni prostor počinjemo promatrati kao doslovno gradilište plesa, što je podcrtano i bijelom jednostavnom i ponegdje slikarski zaflekanom odjećom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nevidljiva zmija

    Masa Dance Company: Yolo, autori Aleksandra Mišić, Ognjen Vučinić

    Piše: Maja Đurinović
    Možda najdojmljivijim djelom predstave ostaje ekstatični ples živih leđa, rezonanca tam-tama, prelijevanje tjelesnih krajolika ispod napete, plešućim, zmijolikim mišićima uznemirene kože. Scenski ritual završava skidanjem suknji, a plesači, muškarac i žena (davno izbačeni iz Raja) ostaju pročišćeni i spremni u nagosti kože
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poezija blizine

    llinkt! plesni projekt 2106. i program Rezidencija Zagrebačkog plesnog centra: Undercurrent, autori: Iva Nerina Sibila, Nikola Orešković

    Piše: Maja Đurinović
    Ne sjećam se kad sam tako jasno čula neverbalni dijalog između dvoje izvođača, bez obzira jesu li bili u prostornom pomaku ili u istraživačkoj igri preklapanja površina. Oboje posjeduju rijetku, profinjenu smirenost duha/tijela koja je možda još naglašenija nakon prekrasnog filmskog početka predstave, ili možda točnije, uvoda u nju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Smanjivanje distance između umjetnika i publike

    Kritički parkour ili Kako razgovarati o plesu

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Raznim aktivnostima i brojnim razgovorima Kritičkog parkoura, način govora o plesu i rječnik kojim se može reflektirati i verbalizirati doživljaj plesne predstave neprekidno se razvija u dijalogu publike i umjetnika, a distanca koja se najčešće dogodi nakon izvedbe, smanjuje se u razmjeni ideja, doživljaja, pitanja, sumnji i iskustva ...pročitajte cijeli tekst...
  • Priča iz dječje sobe

    Studio za suvremeni ples i Gradsko kazalište Trešnja Zagreb: Ivana Đula i Milica Kostanić, Ritam tam – Bajka o ritmu, kor. Ana Mrak, red. Renata Carola Gatica

    Piše: Maja Đurinović
    Koreografija Ane Mrak je nenametljiva i organski vezana uz ritam, točna u kontekstu predstave za najmlađe, naizgled jednostavna ali vrlo precizna i čista, kako u pokretu tako i u baratanju rekvizitom/scenografijom, velikim kockama koje ovisno o plohi koja je okrenuta formiraju različite scenske slike. Predstava je u svim segmentima vrlo čista i vrlo uvježbana ...pročitajte cijeli tekst...
  • Aba, das ist Kunst

    Zagrebački plesni centar: This Is Not a Love Song, kor. Josipa Štulić

    Piše: Sanja Petrovski
    Mašta, glamur i apstrakcija prikrivaju krhki svijet izvođačice. Njezina izloženost na sceni dirljiva je, i zanimljivo je da u svakom pojedinačnom segmentu predstave ostavlja dojam ranjivosti. No sagledavajući cjelinu, Josipa Štulić je samosvjesna i vrlo hrabra mlada žena o čemu govori da je njezina prva autorska predstava zahtjevan cjelovečernji solo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Može li ZPC biti samostalna javna ustanova?

    Uvod – Kronologija – Zaključak

    Piše: Jelena Mihelčić
    Čini se kako je glavni uzrok cijelog ovog sukoba između plesnih umjetnika, Grada, ZKM-a i HIPP-a kontinuirano netransparentno i nedemokratsko donošenje zaključaka te loša međusobna komunikacija svih uključenih strana. Atmosfera je uzavrela, no pitanje je hoće li rezultirati rješenjem koje će biti na korist plesnoj umjetnosti ili će joj štetiti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dosjetljivo krivudanje oko izvedbe

    Kik Melone, Teatar &TD, Zagreb: Ms Fox Invited Ms Cat For Tea and a Chit-Chat One Late Late Afternoon Last Summer, autori Silvia Marchig, Iva Nerina Sibila i Josip Maršić

    Piše: Jelena Mihelčić
    Unatoč brojnim komičnim situacijama, izvedba ostavlja osjećaj tjeskobe. Ironična i glumstvena Silvia Marchig te markantna Iva Nerina Sibila ujedno djeluju artificijelno i konfinirano u svakoj situaciji, u svakoj ulozi. Tek kraj donosi obrat – njihov organski ples bez kostima, bez reprezentacije, bez teorijskih lekcija, samo trenutak sadašnjosti plesa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Oda fizičkom tijelu

    Zagrebačko kazalište mladih i Umjetnička organizacija 21:21: Anatomija mačke, kor. Ksenija Zec i Petra Hrašćanec

    Piše: Sanja Petrovski
    Predstava je kompaktna, napeta, s neočekivanim rješenjima. Režijske dosjetke, a također i tjelesne, gusto ispisuju raskošan koreografski zapis obje autorice. Neobičan spoj otvorenosti, a istovremeno i suzdržanosti od komunikacije, beskrajna izloženost u solo-formi, tajnovitost i nepristajanje na kompromis, karakteristike su mačke, ali i plesačice ...pročitajte cijeli tekst...
  • Psihodelično slavlje mladosti

    Zagrebački plesni centar, Igowegoyou?, kor. Thierry Smits

    Piše: Jelena Mihelčić
    Igowegoyou? predstavlja grupu dobrih i ekspresivnih izvođača. Oni su osvježenje naspram sve više plesača okrenutih samima sebi. Najveća slabost predstave ujedno je i bitna karakteristika ove mlade generacije – velika i naporna fragmentiranost prepuna motiva koji se nabrijano izmjenjuju bez mogućnosti razrade i proživljavanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iskorak u slobodnije

    Komunikacija, kor. Marija Matković

    Piše: Maja Đurinović
    Ugodno iznenađuje je autoričino balansiranje između ravnopravnih elemenata u svrhu cjeline i poante predstave. Autorica je pokazala veliku samodisciplinu i kreativnost i pažnju spram forme plesnog teatra u kojem se u točnom tempu izmjenjuju scene i nadopunjuju dijelovi govora i pokreta. Viđeno nagovještava novo, energično i oplemenjeno, hip-hop kazalište ...pročitajte cijeli tekst...
  • U skladu s javnim interesom ili ne?

    U povodu namjere promjene modela upravljanja Zagrebačkim plesnim centrom (2)

    Plesni umjetnici u svom priopćenju pitaju se: „U interesu je Grada Zagreba da osigura prostor i sredstva za stabilnost institucije plesne umjetnosti, a ne da je zatire brzopletim potezima. Postavlja se pitanje zašto pročelnik Gradskog ureda za kulturu Ivica Lovrić i gradonačelnik Milan Bandić ne djeluju u skladu s javnim interesom?“
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Napeti susreti plesne vrste

    Centar za dramsku umjetnost, Zagreb, Festival Improspekcije, Zagreb: Tamo gdje se susreću, kor. Mila Pavićević i Zrinka Užbinec

    Piše: Jelena Mihelčić
    Tamo gdje se susreću karakterizira prije svega vrlo jasna, a temeljito razrađena autorska namjera. Promatrati je možemo i na razini pitanja – koji su uvjeti potrebni za proizvodnju plesa ili koegzistencije uopće. Ipak, najjači je adut ove predstave izvrsna, plesački oštroumna i napeta izvedba, koja drži pozornost od prvog do posljednjeg trenutka
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Osjećanje trenutka ili ničega

    Kik Melone, Zagreb i Zagrebačko kazalište mladih: Glečer, autori Sonja Pregrad, Pavle Heidler, Ana Horvat, Silvia Marchig

    Piše: Jelena Mihelčić
    Iako je na izvedbama Glečera publike bilo malo, neki od njih djelovali su posve involvirano. Ostatak publike, uključujući i mene u tom trenutku, nije se uspio susresti s izvođačima, doživjevši izvedbu kao vrlo zatvorenu i nesuvislu probu. Taj je svijet prepun intimnih izvedbi u polumraku, ispipavanja rekvizita, svjetiljki...
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Aktualno iz povijesne perspektive

    U povodu namjere promjene modela upravljanja Zagrebačkim plesnim centrom

    Piše: Maja Đurinović
    U protekloj godini u Zagrebu je realizirano 259 profesionalnih predstava u domaćoj produkciji, a od 2010. godine do danas ostvareno je 312 međunarodnih gostovanja. I kako onda uopće pojmiti namjeru „promjene modela“ upravljanja ZPC-om navedenu u dopisu Gradskog ureda za kulturu, obrazovanje i sport Grada Zagreba i stav gospodina Lušetića? ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izvedba kao zajednička ludorija

    Umjetnička organizacija Kabinet, Rijeka: We are in this together, autorice Ivana Kalc i Nika Mišković

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Situacija potpunog prelaza iz teksta u pokret jedna je od najuspjelijih u predstavi jer su obje izvođačice u neprekidnoj duhovitoj transformaciji, koriste doslovnost i pretjerivanje kao kod kretanja, igrajući se čas s prepoznatljivom gestom, čas s plesnim citatom... Stil plesa je ležeran, s dozom namjerne naivnosti, ali lucidan i svjež
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poetski plesni SF

    Alie, koncept & koreografija André Mesquita

    Piše: Maja Đurinović
    Iako se prepoznaju neki dijelovi, citati respektabilne suvremene plesne literature, Maša Kolar uspijeva iznenaditi, neočekivano riješiti prijelaz, preokrenuti tijek. Izvođačica je u ovom radu izbjegla plesnu sekvencu i dobila meditativnost, začudnost, bogatiju paletu eforta između duhovnosti, tijela koje zrači kroz mirovanje i animalnog pokreta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prema simetriji usamljenosti

    Koreokroj, Zagreb: O usamljenosti i ljudima, autori Irena Mikec i Bojan Gagić

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Nakon teksta, plesačica uspostavlja tijek plesnog kretanja, koje djeluje kao čvrsto strukturirana improvizacija, s nekoliko pozicija i gesti koje ponavlja i kojima naglašava temu i gradi strukturu. Taj tijek se intenzivira u snazi i dinamici kretanja, sve dok ne dosegne svoju energetsku granicu a potencijal plesne građe se iscrpi
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uzbudljivo je biti probni pilot

    Rezime rada Odsjeka plesa na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu

    Odsjek je od svog začetka ostvario suradnje s više od dvadeset lokalnih i inozemnih umjetnika, pedagoga i stručnjaka. U nastavi suvremenog plesa vanjski suradnici i gosti predavači bili su istaknuti hrvatski plesni umjetnici i umjetnice te vrsni europski koreografi i plesači: Francesco Scavetta, Milan Tomašik, David Hernandez, Milan Kozanek i drugi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iscrpljujući autoportret ansambla

    Zagrebački plesni ansambl i Zagrebačko kazalište mladih, Spone, kor. Roberto Olivan

    Piše: Jelena Mihelčić
    Spone doista jesu otvorile prostor fizičkim i emotivnim granicama izvođača, kao što stoji u programskoj knjižici, ali daleko od toga da su stvorile „iskonski pokret“, „organski fizički teatar“ ili „vizualnu poeziju“. Možda su publici približile dušu, a svakako su pokazale korpus ansambla u jednoj od rijetkih u pravom smislu cjelovečernjih plesnih premijera 2015. ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji