Produkcija u Hrvatskoj

  • Oči širom zatvorene za suživot

    O koegzistenciji i ljudima, autorica Irena Mikec, Gliptoteka HAZU, premijera 9. studenog 2017.

    Piše: Jelena Mihelčić
    O koegzistenciji i ljudima komoran je i minimalistički rad čija sporost i jednoličan ritam kao posljedica čestih ponavljanja pokreta i glazbenih motiva brzo rezultira zamorom. Ipak, Irena Mikec je ovaj put kreirala sigurnu, smirujuću oazu u kojoj i plesači i publika mogu luksuzno kontemplirati, nasuprot frenetičnome okolišu iz kojeg su u tu oazu ušli
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izvedbeni četverokut

    Trafik 2017: Travelogue, autor Žak Valenta

    Piše: Maja Ležaić
    Put svakog plesača i njegov izričaj kreće se kroz meke varijacije i nadogradnje ali sveukupna izvedba uspijeva zadržati heterogenost pokreta. Autoreferentnost izvođača/plesača kao i meta-komentar samog procesa izvođenja i praksi korištenja scene, korišteni su komično ali i indikativno, vraćajući ideju izvedbi na istraživanje, zabavni niz pokušaja suigre koja preobražava ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jezik u kojem više nema mjesta za humor

    Zagrebački plesni ansambl: Staging a Play: Tartuffe, red. Matija Ferlin

    Piše: Maja Ležaić
    Iako govornog teksta nema, radi se o kanonskom dramskom dijelu, klasicističkoj komediji poznate radnje i premise. Izvedba ostavlja dojam da tekst nije zarobio izražaj unutar urednog koncepta koji gledatelja lako može ubrzo previše akomodirati, nego je iskorišten za hipnotičko i tečno, tragično uprizorenje svima poznate komedije ...pročitajte cijeli tekst...
  • U spektru naivne inscenacije

    Male forme Studija za suvremeni ples i Zagrebački plesni centar: Vidim, vidim…, autorica Nikolina Medak

    Piše: Maja Ležaić
    Pokret se kreće u spektru naivne inscenacije općeg i pomalo inercijskog u svom intenzitetu i kombinaciji. Iako je i sama pjesmica There Was an Old Lady Who Swallowed a Fly koja kroz predstavu teče, u svojoj prirodi šarmantno besmislena, s lagodno nelogičnim zaokretom u zadnjem stihu, sama izvedba djeluje vrlo sterilno i nedorečeno, zatvoreno i nedovoljno zaigrano ...pročitajte cijeli tekst...
  • U sigurnoj zoni

    Podešavanje prostora, kor. Mirjana Preis

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Ana Vnučec, kao iskusna i sigurna izvođačica, zanimljive pojave, diskretna u ekspresiji i povremenoj duhovitosti, zasigurno je mogla ponijeti i zahtjevnije plesačke zadatke. Šimun Stankov pokazuje plesački i izvođački potencijal, lijepu kvalitetu kretanja i prisutnost, tako će biti zanimljivo pratiti njegov daljnji plesački razvoj. Njihovo zajedništvo dobro funkcionira ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izvedba u trajanju i izloženo pisanje

    Kritički Parkour, Improspekcije 2017, Međunarodni festival improvizacije: Glečer extended, Kik Melone & Writing Xposed

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Prateći izvedbe Glečer extended jasno je da je svaka jedinstvena, da se gradi iz trenutka i u trenutku, da velikim dijelom ovisi o prostoru i publici. Istovremeno, izranjaju i određene strategije razvijanja improviziranog materijala, ulaska u odnose, što čini Glečer extended radom kojemu je jasno što nije, ali odbija znati ili imenovati što zapravo jest
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Novi fokus Liberdanceovog Kamenjaka

    Prezentacija plesnog projekta u nastajanju XDraw – Rescore, kor. Tony Thacher

    Piše: Andreja Jeličić
    Tony Thacher se u radu XDraw – Rescore okrenuo svom ranom projektu. Pokreti koje je sustavno bilježio u raznim zemljama bili su tada polazište za ples svakog pojedinog sudionika pri čemu je svaki plesač dobivao svoj materijal odvojeno od svih ostalih i tek se na premijeri uobličila cjelina – izuzetno dinamična, puna neočekivanih odnosa i situacija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrsta koja odumire

    Roberta Milevoj (Nikad kraja) i Multimedijalna koliba, Zagreb: Familija, kor. Roberta Milevoj

    Piše: Maja Đurinović
    Ne ulazeći u mitološke inačice simbolike slona kao kozmofora, svete životinje i slično – koja također nesumnjivo proizlaze iz prirodnih kvaliteta i osobina tih velikih, inteligentnih i osjetljivih životinja – Roberta Milevoj je sa svojom familijom pristupila slonu kao živoj, bliskoj prirodi, čiji smo dio, a koja odumire: s divljenjem, poštovanjem i suosjećanjem ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zarazni koraci twista

    Domino, Zagreb: Odjednom odasvuda, koncept Bruno Isaković i Mia Zalukar

    Piše: Maja Ležaić
    Predstava Odjednom odasvuda na dramski kvalitetno oblikovan način stvara klupko asocijacija i emocija koje gledatelja utapaju u odnos koji gubi kronologiju i postaje stanje u ponavljanju. Mia Zalukar i Bruno Isaković s lakoćom su održali scensku ravnopravnost i zagonetnost svoje smjerom stalne i intenzitetom ritmične plesne energije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zarobljeno u mizansceni

    Zagrebački plesni centar i Udruga profesionalnih plesnih umjetnika PULS, Zagreb: Rollercoaster, autorica Katarina Đurđević

    Piše: Maja Ležaić
    Izvođačice kombiniraju pretežno verbalizacijski modus nasuprot pokretu na način da Lucija Šerbedžija prati bazičnu formu pokreta i tjelesnih radnji Petre Valentić i Adriane Barbarić Pevek ali obavlja većinu govorno dramskog aspekta izvedbe. Ritmično neskladna izvedba satiričnog karaktera uspijeva prije svega zabaviti ali i povući gorak ali lagodan ugođaj ...pročitajte cijeli tekst...
  • Oslobođenje od distopije

    Umjetnički kolektiv de.not: de.finity, kor. Eni Vesović

    Piše: Jelena Mihelčić
    De.finity je prosječan rad, no zanimljiv prema odabiru i inscenaciji konteksta u približavanju koreografskih pitanja široj publici. U svakom slučaju treba pozdraviti mlade autorske suradnje na domaćoj sceni, kojima se bruse novi pristupi i poetike, a posebno pritom valja istaknuti potrebnu podršku koju u tom razvoju pružaju i ekscena i Pogonator
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neka publika prosudi

    34. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 27. svibnja – 4. lipnja 2017.: Ilja Fontain Production Cie Public in private, Lady Justice, autorica Jasna Layes Vinovrški

    Piše: Jelena Mihelčić
    Urnebesna komedija Lady Justice suptilno iznosi bezazlene apsurde, posebice današnje europske umjetničke produkcije, te postavlja i ne tako bezazlena pitanja o pravičnosti u demokraciji. Jasna Layes Vinovrški podsjeća da se silna pravila i zakonske odredbe s dobrim namjerama često pretvore u put u birokratizirani pakao i da je pravda previše uvjetovana ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zametak obećavajuće priče

    Zadarski plesni ansambl: Noći …koreofrenija, kor. Sanja Petrovski

    Piše: Ana Gospić

    Premda ne donosi u svim segmentima dovoljno promišljen i autentičan koreografski materijal (neovisno o cjelokupno dojmljivoj koncentraciji i spretnosti plesačica uspješnije su i autentičnije npr. skupne plesne dionice), Noći …koreofrenija ipak uspijeva uravnotežiti izmjenu između plesnih i uvjetno rečeno dramsko-izvedbenih dijelova, specifičnu za rad Sanje Petrovski zadnjih godina ...pročitajte cijeli tekst...

  • Vragolaste kumice

    Eurokaz, Zagrebački plesni ansambl, Zagrebačkim plesnim centar: Plac – Cai shichang, kor. Wen Hui, Jiang Fan

    Plac režijskim postupcima uspijeva zabaviti publiku, apsurdnim gestama, radnjama, kretnjama, dizajnom i zvukovnim oblikovanjem no bez ironije i poruge. Stvara se zaigrani antropološki pregled života kumica kroz vizuru suvremenog društva. Iako vragolasto, izvedba djeluje nepristrano i obzirno, postavljajući mala pitanja koja traže velike odgovore ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tjeskoba za princezu i ratnicu

    Tamo vani i ovdje unutra, kor. Sonja Pregrad i Ana Kreitmeyer

    Piše: Maja Đurinović
    Vrlo postupno koreografkinje i izvođačice opuštaju se i prepuštaju improviziranoj međusobno istraživačkoj igri kao komunikaciji. Na kraju Ana Kreitmeyer i Sonja Pregrad nisu mnogo dalje od početka niti je tijekom izvedbe razriješena „tjeskoba svijeta koja živi na svom rubu pounutrena tijelom“ upisana u pramemoriju ljudskog tijela
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Od pokreta do prisjećanja

    Tjedan suvremenog plesa 27. svibnja. – 4. lipnja 2017.: Studio za suvremeni ples, Zagreb, Djevojke u ljetnim haljinama volim, kor. Petra Hrašćanec, Saša Božić

    Dok plesačice koreografiju Djevojke u ljetnim haljinama volim izvode s lakoćom, odnosno s određenom rezerviranom energijom, njihov pokret prati dojam da se u svakom trenutku može prekinuti, bez potencijala i reakcije. Kretanja na sceni djeluju ravnodušno, postojano i staloženo, nedodirnuta sadržajem zvučnog zapisa koji je na trenutke nostalgičnim ali i samoironičan ...pročitajte cijeli tekst...
  • Cjelodnevni protestni plesni izdržaj

    Akcija Odbrojavanje za društveno odgovorniji plesni centar: Tjelovanje, Zagreb, 2. do 3. svibnja 2017.

    Piše: Jelena Mihelčić
    Plesna scena, kao i nezavisna kulturna scena, nema samo jedan ansambl kojeg treba udomiti, nego stotine manjih umjetničkih organizacija i samostalnih umjetnika, stoga joj je primjereniji horizontalno upravljan prostor za rad, od autokracije. Potreban joj je servis kao podrška za sve ne-umjetničke popratne poslove, a ne da se od njih pravi poduzetnike, jer to nisu niti bi trebali biti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bogatstvo siromašnog plesa

    Marmot, Zagreb (u suradnji s Teatrom &TD, Zagreb): Razlikovanja, kor. Irma Omerzo

    Piše: Jelena Mihelčić
    Irma Omerzo neprestano se poigrava tankom granicom između apstrakcije i reprezentacije, fizičkog i političkog. Propozicija Razlikovanja intrigantna je na prvi pogled, specifična u tretiranju izvedbenog prostora i aktiviranju gledatelja te ostaje vrlo otvorena prema publici, no možda previše univerzalna. Kojim se idejama zapravo bavi i što želi komunicirati ostaje nejasno ...pročitajte cijeli tekst...
  • Rezonantna tijela plesa i glazbe

    Kazališna družina Kufer, Zagreb: Rapsodija za tri glave, šest stopala i deset ruku, kor. Nastasja Štefanić

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Koreografski leksik i sistem koji Nastasja Štefanić uvodi u Rapsodiji za tri glave, šest stopala i deset ruku dinamičan je i uzbudljiv, sastavljen od brojnih klizanja, kotrljanja i puzanja koja koriste široki horizontalni plan, a u gornju razinu, vertikalnu, ulazi u eksploziji skokova ili izbačaja tijela izbjegavajući uobičajene prijenose težine koračanjem ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iz i protiv svakodnevne prakse

    Marija Matković i Plesni studio Hip Hop House, Zagreb: Okviri i granice, kor. i red. Marija Matković

    Piše: Maja Đurinović
    S jedne strane Okviri i granice nesumnjivo su svojevrstni urbani ritual, plesna svečanost, kolektivno kazalište; fascinantno brojne, guste, blizu postavljene, aktivne i komunikativne zajednice. Hip Hop House je specifična, svježa, hrabra pojava na rubu (općenito rubne) plesne scene, primjerena prostranom miljeu tame Pogona Jedinstvo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Do potpunog razotkrivanja

    Ponajbolje plesne predstave obilaze Hrvatsku

    Piše: Jelena Mihelčić
    Publika u devet hrvatskih gradova imat će priliku pogledati po jednu od jedanaest odabranih plesnih predstava koje je kao najbolje od domaćeg suvremenog plesa ove godine odabrao žiri Plesne mreže Hrvatska. Predstave će gostovati u kazalištima i na festivalima u Splitu, Rijeci, Osijeku, Zadru, Puli, Varaždinu, Dubrovniku, Umagu i Virovitici ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nepodnošljiva tromost postojanja

    Teatar &TD: Natalija Manojlović / Ivana Đula, Tri sestre, red Natalija Manojlović

    Piše: Jelena Mihelčić
    Natalija Manojlović i dalje stvara specifičan slapstick teatar pokreta, prilično klasičan u svojoj dramaturgiji, ali suvremen u tematici. U Tri sestre je vrlo jasno sažeto društvo malograđanski opsjednuto materijalnim, sposobno pasivno promatrati, nemoćno i neučinkovito lamentirati, vječito kukati, ali ne preuzeti odgovornost za išta konkretno ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tajne iz mračnih dubina

    Histeria Nova i Plesna udruga In Flux: Odraz, kor. i red. Marija Šćekić

    Piše: Sanja Petrovski
    Često se kaže da svaki redatelj i koreograf uvijek stvara u biti iste predstave, snima iste filmove. Primjenjivo je to i na opus multimedijalne plesne umjetnice Marije Šćekić koji je, promovirajući ideju umjetnosti ljudskog pokreta i harmoniju kretanje ljudskog tijela u prostoru i vremenu, prožet refleksijama o čovjekovoj biti i njegovim mračnim tajnama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bojkot je legitimna akcija

    Prenosimo reagiranje plesne zajednice i Selme Banich na tekst UPUH-ov poziv na bojkot ZPC: Ludost ili potez očajnika? autorice Nore Krstulović, objavljen 31. siječnja 2017. na portalu teatar.hr

    Zagrebački plesni centar nije zgrada za iznajmljivanje nego namjenski prostor za plesnu umjetnost. Nora Krstulović svojim tekstom uvredljivo sugerira da bismo trebali biti zahvalni da zgrada ZPC-a postoji te da za korištenje iste ne moramo plaćati najam. Paradoksalno, na primarne korisnike prostora gleda se kao na podstanare ...pročitajte cijeli tekst...
  • Protiv kontinuiteta propuštenih prilika

    Poziv na bojkot Zagrebačkog plesnog centra

    Agonija oko ZPC-a pozivom UPUH-a na bojkot programa dosegla je svoj vrhunac. Osim kao nastavak građanskog i stručnog pritiska za očuvanje ZPC-a kao javnog dobra, taj krajnje radikalan potez – poziv za zaustavljanje vlastitog umjetničkog djelovanja – činom je, smatramo, zadržavanja digniteta stručnosti i etičnosti plesne profesije ...pročitajte cijeli tekst...
  • La Syphilde susreće Rosas Danst Rosas

    Zagrebački plesni ansambl i Zagrebačko kazalište mladih: The Devil s Garden, kor. David Hernandez

    Piše: Jelena Mihelčić
    Uz uvođenje simbola ženskog principa Vražji vrt utopistički karakterizira ženski rad kao grupni, međuovisan i horizontalniji od muškoga, Provjerenoj starijoj plesačkoj postavi pridružila se nova, mlada i jednako kvalitetna plesačka ekipa. Minuciozno koreografirana grupa plesačica najdojmljiviji je element predstave The Devil's Garden ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji