Produkcija u Hrvatskoj

  • Zaziv arhetipskom pra-ženskom

    UO Koreokroj, Zaprešić: La huesera La trappera La loba, kor. Irena Mikec

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Izvođači unutar jasno označene situacije djeluju stvarajući razne konfiguracije specifičnim načinom kretanja u kojem su slobodni, ali koji je estetski ujednačen i dosljedan. I, ma koliko da je uspostavljena slika jasna, lijepa, dobro izvedena i korespondira temom, taj okvir ubrzo postaje prečvrst, i kao da zaključa mogućnost daljnje eksplozije sadržaja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iz prve ruke

    Udruga profesionalnih plesnih umjetnika PULS, Zagreb, i Zagrebački plesni centar: Školski sat, autorica Katarina Đurđević

    Piše: Maja Đurinović
    Čini mi se da se u tom prostoru igre između žene i muškarca, plesačice i stand-up komičara, introspektivne sporosti napetih mišića i ekstrovertnog brzanja scenom kriju potencijali za finije promišljanje i duhovitije oneobičenje. Ovako je ostalo zgodno i zabavno, kao neka nova hibridna forma vjerojatno privlačnija i bliža nekoj drugoj publici koja želi smijeh i izravnost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pružiti ruku nepoznatome

    Koreokroj, Zaprešić: MASS, kor. Robert Clark

    Piše: Jelena Mihelčić
    Robert Clark predstavu posvećuje ponovnom uspostavljanju povezanosti u otuđenom svijetu i prevladavanju straha prema različitostima i drugome. Bez obzira na tematsku ukalupljenost u europske umjetničke trendove, riječ je o predstavi, odnosno iskustvu, koje kao rijetko koje gledatelja aktivira i navodi na osvještavanje emocionalnih reakcija na nepoznato ...pročitajte cijeli tekst...
  • Povratak ekspresionističkom kriku

    Plesni centar Puls, Zagreb: Bezdan, autori Ana Maria Bogdanović, Tatjana Rupcich i Maro Martinović

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Bezdan je predstava koja otvara veliku i zastrašujuću temu, a ulaz u nju kroz igru Ane Marije Bogdanović i Mara Martinovića je smiren, točan i na trenutke iznimnog potencijala. I ta zona predstave, kao i ideja povratka promišljanja ekspresionizma zaista zove pozornost autora i razradu. Ulazak mladih plesačica kao da pripada nekoj drugoj predstavi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neraspetljano klupko

    Zagrebački plesni ansambl: Vidljivo nevidljivo, kor. Dolma Jover Agulló

    Piše: Jelena Mihelčić
    Jedina snaga predstave je u tome da daje puno prostora plesačima da se u preispitivanju razigraju i izraze. Jasna je njihova zatočenost u obrascima iz kojih se pokušavaju izvući, tako što je svaki od njih za sebe u stalnome loopu specifičnih plesnih fraza koje opetovano izvode. Međutim, publici do kraja ostaje nevidljiva bilo kakva promjena koja iz svega proizlazi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Od fantazije do klaustrofobije

    Marmot, Zagreb: Opna, kor. Irma Omerzo

    Piše: Jelena Mihelčić
    Opna je prvenstveno fokusirana na scenografsku ideju i pitanje kako se sve plesači s njom mogu staviti u odnos. Pritom je sam plesni pokret ostao previše općenit. S druge strane, Opna kreira zaista jedinstveno iskustvo koje se kreće u kontrastima od fantastičnih krajolika onkraj poznatog, i ugodnog osjećaja plutanja, do klaustrofobije i morbidnih bljeskova ...pročitajte cijeli tekst...
  • Evolucija energije

    Gostovanje: CacoonDance Company, Momentum, kor. i red. Rafaele Giovanola (u Zagrebačkom plesnom centru)

    Kako se plesači skupljaju ili razdvajaju u sjedu dok im pokreti glave ili uvijanja kralježnice prate ritam glazbe, tako se i energija cjelokupne izvedbe pojačava. Polako sve prelazi u neku vrstu zajedničkog, pomalo razuzdanog plesa, koju potencira i gradacija zvuka u onom istom neprekinutom pulsiranju i aluziji na neku vrst klupske atmosfere koja raste sve dok plesači ne skinu kukuljice ...pročitajte cijeli tekst...
  • Baština, ples i aktivizam

    24. Zadarsko kazališno ljeto, 29. lipnja 2018. – 2. kolovoza 2018.: Zadarski plesni ansambl, Pjesma protiv žena, red. i kor. Sanja Petrovski

    Piše: Mario Županović
    Sanja Petrovski i su-koreografkinja Matea Bilosnić odlučile su iskoristiti i geometrijsku podudarnost između kurzivne glagoljice kojom je pisan Tkonski zbornik i Labanove kinetografije. Vrlo efektan niz sekvenci ostvaruje klimaks u scenama flagelantskog samokažnjavanja. Pjesma protiv žena  zanimljiva je simbioza baštine, plesa i svojevrsnog ženskog aktivizma ...pročitajte cijeli tekst...
  • Napete tjelesne opne

    Liberdance, Zagreb: Personas, autorica Aleksandra Mišić

    Piše: Maja Đurinović
    Koreografija se razvija nepredvidivo, uvijek u nekom novom ključu tempa i kvalitete pokreta, reakcije i razvoja usvojenog impulsa, geste, njihaja, ispada, vrtnje kroz individualno istraživanje potencijalne realizacije. Tjelesne interpretacije zadataka postavljene su apstraktno no povremeno prokomuniciraju na dubljoj razini i iznenade autentičnom prisnošću ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kako je počeo ples na Kvarneru

    U povodu izložbi Začetak suvremenog plesa na Kvarneru / Labis, koreografije nastale u periodu 1988. – 1995. i Plesni portreti / Prvi suvremeni plesači na Kvarneru na Festivalu umjetnosti plesanja (FUP), Lovran, 2018.

    Lovranski FUP i opatijski Dani plesa temelje se na načelima u koje duboko vjerujem i živim: slavljenje umjetnosti plesanja umjesto plesnog natjecanja, povezivanje kroz plesno druženje umjesto rivalstva, suradnja umjesto razvijanje konkurencije, zajedništvo umjesto individualizma, plesanjem po vanjskim lokacijama integrirati se u prirodu, ekologiju, duhovnost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Arhitektura zvuka izgrađena tijelom

    ZPC, UPUH i Kufer, Zagreb: Viola, ja i nas dvije, autorica Nastasja Štefanić

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Tri zanimljive svjetlosno-zvučne postaje na sceni organiziraju put izvedbe i daju toplu atmosferu izvođačici. U plesačkom dijelu, finalu ove izvedbe, Nastasja Štefanić pokazuje zavidnu razinu plesačke vještine, eksplozivnosti, muzikalnosti, dosljednosti i izvođačkog rada s koreografskom građom unutar repeticija i varijacija
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lakoća izloženosti

    Candoco, Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Inkluzivne scene, Rijeka

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Plesači kao da izazivaju gledatelje otvarajući „izravno u lice“ ono što izvlače iz sebe gledajući unutra. Lica postaju grimase, izobličene maske koje otkrivaju skrivene identitete, strahove, fantazije, emocije dovedene do maksimuma i ekstravagancije. Tako se nježni i senzualni dodiri smjenjuju s agresivnim i erotično provokativnim sadržajem ...pročitajte cijeli tekst...
  • FUTUR se gradi strukom i zajednicom

    FUTUR II – Prostor za ljude i ples, Ilica 69, Zagreb, 21. – 25. svibnja 2018.

    Piše: Iva Nerina Sibila
    FUTUR II je mjesto informacija o plesu i izvedbenim praksama na jednom mjestu, gdje svi zainteresirani mogu saznati gdje se što odvija i kada. Mjesto je na kojem se dolazi na druženje i dijeljenje raznih tjelesnih, vokalnih, plesnih i izvedbenih praksi. Prostor je u kojem se budućnost organizira i gradi kroz struku i kroz zajednicu. Budućnost FUTURA II je neizvjesna ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kreiranje prostora mogućnosti

    IMRC, Zagreb: Bella Ciao, autori IMRC i Silvia Marchig

    Trenutkom ulaska pjesme Bella Ciao sve sjedne na svoje mjesto. Linijsko kretanje prema naprijed događa se kao kulminacija zajedničke snage izvođača. To je hrabro kretanje uz određene geste koje učvršćuju osjećaj zajedništva, snage i izdržljivosti. U tom zajedništvu sve različitosti se uklapaju kao dijelovi slagalice u strukturu kojom podržavaju jedni druge ...pročitajte cijeli tekst...
  • Gradeći zaklon

    Kazališna udruga Zalet, Zadar: Vjetrometina, autorice Iva Burčul, Lucija Mikas

    Piše: Sanja Petrovski
    Dinamika predstave vezana je uz izmjenu silovitih ritmičkih sekvenci sa usporavanjima i zaustavljanjima. Specifičan način kretanja Ive Burčul podsjeća na bestežinsko stanje, prostor praznine gdje su sve mogućnosti dozvoljene. Beskrajno otvorena prema publici i prihvaćajući situacije kakve jesu, koristi ih za stvaranje nesvakidašnjeg no logičnog i prirodnog tijeka radnje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Priče iz osobnog podzemlja

    Plešimedo i Kazalište Marina Držića iz Dubrovnika u suradnji sa ZPC-om: Nedostupno, kor. Zrinka Lukčec

    Piše: Maja Đurinović
    U predstavi koreografkinje Zrinke Lukčec Nedostupno Kroz okrutnu, grubu i iscrpljujuću igru, u kojoj dominira neurotično partnerstvo dojmljivih Kasije Vrbanac i Marina Lemića, formira se kaotičan, uneređen i prljav scenski krajolik „kojim odjekuju tračevi o Orfeju i Euridici“. Ukratko, čini se da pakao nisu samo drugi; on je osobna i neartikulirana tijelom zatočena žudnja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zajednička energija

    Plesna udruga Tiramola, Kulturna alternativa mladih Hram i IKS festival: Vaše vrijeme je isteklo, autorica Nikolina Dolfić

    Sredinom predstave se razigrala cijela grupa te od toga trenutka izvedba postaje uistinu dojmljiva. Dueti Joška Banića i Nikoline Dolfić uz trio Dolfić – Prar – Janjić najbolji su dijelovi predstave u kojima svaki od plesača uspijeva primarnu vještinu (cirkuska umjetnost i capoiera, balet, hip hop) u potpunosti prenijeti, uklopiti u vokabular i modus kretanja suvremenog plesa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Gustoća simbiotskog zajedništva

    Zagrebački plesni ansambl: Other, kor. David Hernandez

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Koreografija je vidno zahtjevna i plesači svoj rad ne skrivaju. Ta neprikrivena stvarnost tijela, u kombinaciji s Hernandezovim luksuznim, muzikalnim pokretom, razigranih nogu i vijugavim rukama, proizvodi izvedbu koja piljeni. Blizina dva tijela i višeslojnost fizičkog zajedništva budi brojne emocionalne razine i asocijacije s kojima se publika može izravno povezati ...pročitajte cijeli tekst...
  • Isprekidano, strpljivo i prkosno stvaranje

    Kabinet, Rijeka: Dancing Moms, kor. Mila Čuljak i Ivana Kalc

    Piše: Jelena Mihelčić
    Dancing Moms funkcionira kao oda svim majkama, ne samo onim plešućima, prikazujući ih kao borce i radnice pa uz proleterski plavo-bijeli kostim (iako, daleko su umjetnici od proletera) Mila Čuljak i Ivana Kalc doslovno preuzimaju estetiku megalomanskih socijalističkih spomenika i duhovito se poigravaju njihovim prepoznatljivim pobjedničkim pozama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svježina muške energije

    For Four, kor. Ognjen Vučinić, Dvorana F22, Nova akademijska scena, Zagreb

    Svjetlo i glazba žive kao zasebni mediji koji nose glavninu atmosfere – svjetlo podebljava format kvadrata i vizualno otvara prostore unutar prostora koji djeluju kao hodnici kojima virtualno šeće i publika. Kroz intrigantnu svježinu muške energije predstava For Four koreografa Ognjena Vučinića zasigurno je donijela rijedak doživljaj na domaćoj plesnoj sceni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pamtljivo samopreispitivanje

    Krila (Kreativni laboratorij suvremenog kazališta), Rijeka: Pod pozornicom, autorica Ivana Peranić

    Piše: Jelena Mihelčić
    Ritam predstave s vremenom postaje monoton i predvidljiv s učestalim prekidima i zamračenjima, jer su susreti sa sjećanjima često površni i na razini dosjetke, bez mogućnosti dubljega i možda zanimljivijega razigravanja. Iako predstava nije subverzivna kao što naslov i lokacija mogu naslutiti, Pod pozornicom ćete sasvim sigurno ugodno odlutati i putovanje zapamtiti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Intimni izleti u mračna stanja

    Koreospektar, Zagrebački plesni centar: Dance Company &M i Judita Franković, Room N*7, autorice Andrea Solomun i Ema Janković

    Piše: Maja Ležaić
    Predstava je zabavna i drukčija, vrlo prijemljiva iako se igra s neukusom. Priče se rotiraju, izostavljaju i uvode, te ritam, dojam, a možebitno i poanta mogu djelovati različito. Raznolikost koreografskih poetika i tipa izvođača doprinosi zainteresiranosti ali i ležernosti, a komičnost i stilska različitost čine Room N*7 jedinstvenom žanrovskom predstavom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Minimalistička igra imitacije i sinhronizacije

    Koreospektar, Zagrebački plesni centar: Tras, Zagreb, Together We Sound, autorice Koraljka Begović i Nastasja Štefanić

    Piše: Maja Ležaić
    Trenutna pozicija suvremenog plesa je i dalje čvrsto i odlučno odmicanje od klasicističke ideje da je ples nešto što se događa uz glazbu, ritam, zvuk… Ono što Together We Sound, čini obrtanje je te ideje, stavljajući pokret i tijelo u inicijalnu, aktivnu, pokretačku stvaralačku silu i nudeći specifičnu vrstu iskustva postavljajući ga kao pravi glazbeni instrument a ne tjelesni prijevod glazbe ...pročitajte cijeli tekst...
  • Meditacija za hang, žicu i tijelo

    Trupa TO, Samobor: … Niti…, kor. Vladimira Šančić i Iva Pavičić

    Piše: Maja Đurinović
    U prvom trenutku čini se da je riječ o odnosu zvuka i tijela, tjelesnoj reakciji mekog, fluidnog pokreta Vladimire Šančić na živu sveprožimajuću glazbu. Ubrzo se uključuje i Nevenka Miklenić: ulazi u svjetlo scene i onda polako – unoseći, rastežući, oblikujući i raspoređujući svoje mreže i žice, preuzima izvedbeni prostor transformirajući ga u izložbeni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Licemjerje sveopćeg poziranja

    Zagrebački plesni ansambl: Staging a Play: Tartuffe, red. i kor. Matija Ferlin (izvedba 4. siječnja 2018.)

    Piše: Jelena Mihelčić
    Iz Molièreovih dramskih dijaloga Ferlin je koristeći samo specifičan pokret mješavine doslovne geste i apstraktnog suvremenog plesa izgradio posve prepoznatljive likove (karikature) te popularne komedije. Ferlin je pronicljiv u svojoj suvremenoj interpretaciji Tartuffea, a zajedno s cijelim autorskim timom čija je izvedba odlična, kreirao je dojmljivu predstavu....pročitajte cijeli tekst...
  • Zaigrano i iskreno, ali i pomalo nespretno

    Koreospektar, Zagrebački plesni centar: Beskonačno tijelo, autorice Sandra Šok, Nataša Jurišić

    Piše: Maja Ležaić
    Glavna nit vodilja fizičkih portretiranja ili doživljavanja pet temeljnih osjećaja (sreća, ljutnja, strah, gađenja i tuga) provedena je neusiljeno i neupadljivo, prijelazi su bili fluidni i neprimjetni te je cijela izvedba bila u dobrom gradirajućem tempu. Zaigrano i iskreno, izvođačice su prikazale dramski odnos i stanja koja su istovremeno djelovala iskonski i univerzalno ...pročitajte cijeli tekst...
  • S grčem u želucu

    Masa dance company, Zagreb: Ništa nije krivo 2, autorica Aleksandra Mišić

    Piše: Jelena Mihelčić
    Predstave Aleksandre Mišić su uvijek bile uspješne u prenošenju snažne emocije, no ovaj put predstava funkcionira i dramaturški, otvarajući put mogućim čitanjima na tragu društvenih okolnosti. Ništa nije krivo 2 čini se inscenira iskrivljenost koja prožima gotovo svaki aspekt današnjice unutar koje je teško ostati staložen bez pomisli na odlazak ...pročitajte cijeli tekst...
  • Niz floskula

    Plesni kolektiv d_lc, Zagreb: Divine Blindness, autorica Martina Granić

    Piše: Maja Ležaić
    Pokret je mek i odmjeren. Dok su tijela izvođačica u čestim kretnjama otvaranja kukovima i ramenima, njihove šake su, oprečno tome, uvijek blago zatvorene. Divine Blindness slijedi trenutnu logiku pop umjetnosti i prividnu logiku suvremenog konceptualnog plesa. Krajnji učinak izvedbe je pomalo jednostavan i slab ali i zadovoljavajuće prgav
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji