Produkcija u Hrvatskoj
-
UO Koreokroj, Zaprešić: La huesera La trappera La loba, kor. Irena Mikec
Piše: Iva Nerina Sibila
Izvođači unutar jasno označene situacije djeluju stvarajući razne konfiguracije specifičnim načinom kretanja u kojem su slobodni, ali koji je estetski ujednačen i dosljedan. I, ma koliko da je uspostavljena slika jasna, lijepa, dobro izvedena i korespondira temom, taj okvir ubrzo postaje prečvrst, i kao da zaključa mogućnost daljnje eksplozije sadržaja
...pročitajte cijeli tekst...
-
Udruga profesionalnih plesnih umjetnika PULS, Zagreb, i Zagrebački plesni centar: Školski sat, autorica Katarina Đurđević
Piše: Maja Đurinović
Čini mi se da se u tom prostoru igre između žene i muškarca, plesačice i stand-up komičara, introspektivne sporosti napetih mišića i ekstrovertnog brzanja scenom kriju potencijali za finije promišljanje i duhovitije oneobičenje. Ovako je ostalo zgodno i zabavno, kao neka nova hibridna forma vjerojatno privlačnija i bliža nekoj drugoj publici koja želi smijeh i izravnost ...pročitajte cijeli tekst...
-
Koreokroj, Zaprešić: MASS, kor. Robert Clark
Piše: Jelena Mihelčić
Robert Clark predstavu posvećuje ponovnom uspostavljanju povezanosti u otuđenom svijetu i prevladavanju straha prema različitostima i drugome. Bez obzira na tematsku ukalupljenost u europske umjetničke trendove, riječ je o predstavi, odnosno iskustvu, koje kao rijetko koje gledatelja aktivira i navodi na osvještavanje emocionalnih reakcija na nepoznato ...pročitajte cijeli tekst...
-
Plesni centar Puls, Zagreb: Bezdan, autori Ana Maria Bogdanović, Tatjana Rupcich i Maro Martinović
Piše: Iva Nerina Sibila
Bezdan je predstava koja otvara veliku i zastrašujuću temu, a ulaz u nju kroz igru Ane Marije Bogdanović i Mara Martinovića je smiren, točan i na trenutke iznimnog potencijala. I ta zona predstave, kao i ideja povratka promišljanja ekspresionizma zaista zove pozornost autora i razradu. Ulazak mladih plesačica kao da pripada nekoj drugoj predstavi ...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagrebački plesni ansambl: Vidljivo nevidljivo, kor. Dolma Jover Agulló
Piše: Jelena Mihelčić
Jedina snaga predstave je u tome da daje puno prostora plesačima da se u preispitivanju razigraju i izraze. Jasna je njihova zatočenost u obrascima iz kojih se pokušavaju izvući, tako što je svaki od njih za sebe u stalnome loopu specifičnih plesnih fraza koje opetovano izvode. Međutim, publici do kraja ostaje nevidljiva bilo kakva promjena koja iz svega proizlazi ...pročitajte cijeli tekst...
-
Marmot, Zagreb: Opna, kor. Irma Omerzo
Piše: Jelena Mihelčić
Opna je prvenstveno fokusirana na scenografsku ideju i pitanje kako se sve plesači s njom mogu staviti u odnos. Pritom je sam plesni pokret ostao previše općenit. S druge strane, Opna kreira zaista jedinstveno iskustvo koje se kreće u kontrastima od fantastičnih krajolika onkraj poznatog, i ugodnog osjećaja plutanja, do klaustrofobije i morbidnih bljeskova ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: CacoonDance Company, Momentum, kor. i red. Rafaele Giovanola (u Zagrebačkom plesnom centru)
Kako se plesači skupljaju ili razdvajaju u sjedu dok im pokreti glave ili uvijanja kralježnice prate ritam glazbe, tako se i energija cjelokupne izvedbe pojačava. Polako sve prelazi u neku vrstu zajedničkog, pomalo razuzdanog plesa, koju potencira i gradacija zvuka u onom istom neprekinutom pulsiranju i aluziji na neku vrst klupske atmosfere koja raste sve dok plesači ne skinu kukuljice ...pročitajte cijeli tekst...
-
24. Zadarsko kazališno ljeto, 29. lipnja 2018. – 2. kolovoza 2018.: Zadarski plesni ansambl, Pjesma protiv žena, red. i kor. Sanja Petrovski
Piše: Mario Županović
Sanja Petrovski i su-koreografkinja Matea Bilosnić odlučile su iskoristiti i geometrijsku podudarnost između kurzivne glagoljice kojom je pisan Tkonski zbornik i Labanove kinetografije. Vrlo efektan niz sekvenci ostvaruje klimaks u scenama flagelantskog samokažnjavanja. Pjesma protiv žena zanimljiva je simbioza baštine, plesa i svojevrsnog ženskog aktivizma ...pročitajte cijeli tekst...
-
Liberdance, Zagreb: Personas, autorica Aleksandra Mišić
Piše: Maja Đurinović
Koreografija se razvija nepredvidivo, uvijek u nekom novom ključu tempa i kvalitete pokreta, reakcije i razvoja usvojenog impulsa, geste, njihaja, ispada, vrtnje kroz individualno istraživanje potencijalne realizacije. Tjelesne interpretacije zadataka postavljene su apstraktno no povremeno prokomuniciraju na dubljoj razini i iznenade autentičnom prisnošću ...pročitajte cijeli tekst...
-
U povodu izložbi Začetak suvremenog plesa na Kvarneru / Labis, koreografije nastale u periodu 1988. – 1995. i Plesni portreti / Prvi suvremeni plesači na Kvarneru na Festivalu umjetnosti plesanja (FUP), Lovran, 2018.
Lovranski FUP i opatijski Dani plesa temelje se na načelima u koje duboko vjerujem i živim: slavljenje umjetnosti plesanja umjesto plesnog natjecanja, povezivanje kroz plesno druženje umjesto rivalstva, suradnja umjesto razvijanje konkurencije, zajedništvo umjesto individualizma, plesanjem po vanjskim lokacijama integrirati se u prirodu, ekologiju, duhovnost ...pročitajte cijeli tekst...
-
ZPC, UPUH i Kufer, Zagreb: Viola, ja i nas dvije, autorica Nastasja Štefanić
Piše: Iva Nerina Sibila
Tri zanimljive svjetlosno-zvučne postaje na sceni organiziraju put izvedbe i daju toplu atmosferu izvođačici. U plesačkom dijelu, finalu ove izvedbe, Nastasja Štefanić pokazuje zavidnu razinu plesačke vještine, eksplozivnosti, muzikalnosti, dosljednosti i izvođačkog rada s koreografskom građom unutar repeticija i varijacija
...pročitajte cijeli tekst...
-
Candoco, Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Inkluzivne scene, Rijeka
Piše: Iva Nerina Sibila
Plesači kao da izazivaju gledatelje otvarajući „izravno u lice“ ono što izvlače iz sebe gledajući unutra. Lica postaju grimase, izobličene maske koje otkrivaju skrivene identitete, strahove, fantazije, emocije dovedene do maksimuma i ekstravagancije. Tako se nježni i senzualni dodiri smjenjuju s agresivnim i erotično provokativnim sadržajem ...pročitajte cijeli tekst...
-
FUTUR II – Prostor za ljude i ples, Ilica 69, Zagreb, 21. – 25. svibnja 2018.
Piše: Iva Nerina Sibila
FUTUR II je mjesto informacija o plesu i izvedbenim praksama na jednom mjestu, gdje svi zainteresirani mogu saznati gdje se što odvija i kada. Mjesto je na kojem se dolazi na druženje i dijeljenje raznih tjelesnih, vokalnih, plesnih i izvedbenih praksi. Prostor je u kojem se budućnost organizira i gradi kroz struku i kroz zajednicu. Budućnost FUTURA II je neizvjesna ...pročitajte cijeli tekst...
-
IMRC, Zagreb: Bella Ciao, autori IMRC i Silvia Marchig
Trenutkom ulaska pjesme Bella Ciao sve sjedne na svoje mjesto. Linijsko kretanje prema naprijed događa se kao kulminacija zajedničke snage izvođača. To je hrabro kretanje uz određene geste koje učvršćuju osjećaj zajedništva, snage i izdržljivosti. U tom zajedništvu sve različitosti se uklapaju kao dijelovi slagalice u strukturu kojom podržavaju jedni druge ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazališna udruga Zalet, Zadar: Vjetrometina, autorice Iva Burčul, Lucija Mikas
Piše: Sanja Petrovski
Dinamika predstave vezana je uz izmjenu silovitih ritmičkih sekvenci sa usporavanjima i zaustavljanjima. Specifičan način kretanja Ive Burčul podsjeća na bestežinsko stanje, prostor praznine gdje su sve mogućnosti dozvoljene. Beskrajno otvorena prema publici i prihvaćajući situacije kakve jesu, koristi ih za stvaranje nesvakidašnjeg no logičnog i prirodnog tijeka radnje ...pročitajte cijeli tekst...
-
Plešimedo i Kazalište Marina Držića iz Dubrovnika u suradnji sa ZPC-om: Nedostupno, kor. Zrinka Lukčec
Piše: Maja Đurinović
U predstavi koreografkinje Zrinke Lukčec Nedostupno Kroz okrutnu, grubu i iscrpljujuću igru, u kojoj dominira neurotično partnerstvo dojmljivih Kasije Vrbanac i Marina Lemića, formira se kaotičan, uneređen i prljav scenski krajolik „kojim odjekuju tračevi o Orfeju i Euridici“. Ukratko, čini se da pakao nisu samo drugi; on je osobna i neartikulirana tijelom zatočena žudnja ...pročitajte cijeli tekst...
-
Plesna udruga Tiramola, Kulturna alternativa mladih Hram i IKS festival: Vaše vrijeme je isteklo, autorica Nikolina Dolfić
Sredinom predstave se razigrala cijela grupa te od toga trenutka izvedba postaje uistinu dojmljiva. Dueti Joška Banića i Nikoline Dolfić uz trio Dolfić – Prar – Janjić najbolji su dijelovi predstave u kojima svaki od plesača uspijeva primarnu vještinu (cirkuska umjetnost i capoiera, balet, hip hop) u potpunosti prenijeti, uklopiti u vokabular i modus kretanja suvremenog plesa ...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagrebački plesni ansambl: Other, kor. David Hernandez
Piše: Iva Nerina Sibila
Koreografija je vidno zahtjevna i plesači svoj rad ne skrivaju. Ta neprikrivena stvarnost tijela, u kombinaciji s Hernandezovim luksuznim, muzikalnim pokretom, razigranih nogu i vijugavim rukama, proizvodi izvedbu koja piljeni. Blizina dva tijela i višeslojnost fizičkog zajedništva budi brojne emocionalne razine i asocijacije s kojima se publika može izravno povezati ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kabinet, Rijeka: Dancing Moms, kor. Mila Čuljak i Ivana Kalc
Piše: Jelena Mihelčić
Dancing Moms funkcionira kao oda svim majkama, ne samo onim plešućima, prikazujući ih kao borce i radnice pa uz proleterski plavo-bijeli kostim (iako, daleko su umjetnici od proletera) Mila Čuljak i Ivana Kalc doslovno preuzimaju estetiku megalomanskih socijalističkih spomenika i duhovito se poigravaju njihovim prepoznatljivim pobjedničkim pozama ...pročitajte cijeli tekst...
-
For Four, kor. Ognjen Vučinić, Dvorana F22, Nova akademijska scena, Zagreb
Svjetlo i glazba žive kao zasebni mediji koji nose glavninu atmosfere – svjetlo podebljava format kvadrata i vizualno otvara prostore unutar prostora koji djeluju kao hodnici kojima virtualno šeće i publika. Kroz intrigantnu svježinu muške energije predstava For Four koreografa Ognjena Vučinića zasigurno je donijela rijedak doživljaj na domaćoj plesnoj sceni ...pročitajte cijeli tekst...
-
Krila (Kreativni laboratorij suvremenog kazališta), Rijeka: Pod pozornicom, autorica Ivana Peranić
Piše: Jelena Mihelčić
Ritam predstave s vremenom postaje monoton i predvidljiv s učestalim prekidima i zamračenjima, jer su susreti sa sjećanjima često površni i na razini dosjetke, bez mogućnosti dubljega i možda zanimljivijega razigravanja. Iako predstava nije subverzivna kao što naslov i lokacija mogu naslutiti, Pod pozornicom ćete sasvim sigurno ugodno odlutati i putovanje zapamtiti ...pročitajte cijeli tekst...
-
Koreospektar, Zagrebački plesni centar: Dance Company &M i Judita Franković, Room N*7, autorice Andrea Solomun i Ema Janković
Piše: Maja Ležaić
Predstava je zabavna i drukčija, vrlo prijemljiva iako se igra s neukusom. Priče se rotiraju, izostavljaju i uvode, te ritam, dojam, a možebitno i poanta mogu djelovati različito. Raznolikost koreografskih poetika i tipa izvođača doprinosi zainteresiranosti ali i ležernosti, a komičnost i stilska različitost čine Room N*7 jedinstvenom žanrovskom predstavom ...pročitajte cijeli tekst...
-
Koreospektar, Zagrebački plesni centar: Tras, Zagreb, Together We Sound, autorice Koraljka Begović i Nastasja Štefanić
Piše: Maja Ležaić
Trenutna pozicija suvremenog plesa je i dalje čvrsto i odlučno odmicanje od klasicističke ideje da je ples nešto što se događa uz glazbu, ritam, zvuk… Ono što Together We Sound, čini obrtanje je te ideje, stavljajući pokret i tijelo u inicijalnu, aktivnu, pokretačku stvaralačku silu i nudeći specifičnu vrstu iskustva postavljajući ga kao pravi glazbeni instrument a ne tjelesni prijevod glazbe ...pročitajte cijeli tekst...
-
Trupa TO, Samobor: … Niti…, kor. Vladimira Šančić i Iva Pavičić
Piše: Maja Đurinović
U prvom trenutku čini se da je riječ o odnosu zvuka i tijela, tjelesnoj reakciji mekog, fluidnog pokreta Vladimire Šančić na živu sveprožimajuću glazbu. Ubrzo se uključuje i Nevenka Miklenić: ulazi u svjetlo scene i onda polako – unoseći, rastežući, oblikujući i raspoređujući svoje mreže i žice, preuzima izvedbeni prostor transformirajući ga u izložbeni ...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagrebački plesni ansambl: Staging a Play: Tartuffe, red. i kor. Matija Ferlin (izvedba 4. siječnja 2018.)
Piše: Jelena Mihelčić
Iz Molièreovih dramskih dijaloga Ferlin je koristeći samo specifičan pokret mješavine doslovne geste i apstraktnog suvremenog plesa izgradio posve prepoznatljive likove (karikature) te popularne komedije. Ferlin je pronicljiv u svojoj suvremenoj interpretaciji Tartuffea, a zajedno s cijelim autorskim timom čija je izvedba odlična, kreirao je dojmljivu predstavu....pročitajte cijeli tekst...
-
Koreospektar, Zagrebački plesni centar: Beskonačno tijelo, autorice Sandra Šok, Nataša Jurišić
Piše: Maja Ležaić
Glavna nit vodilja fizičkih portretiranja ili doživljavanja pet temeljnih osjećaja (sreća, ljutnja, strah, gađenja i tuga) provedena je neusiljeno i neupadljivo, prijelazi su bili fluidni i neprimjetni te je cijela izvedba bila u dobrom gradirajućem tempu. Zaigrano i iskreno, izvođačice su prikazale dramski odnos i stanja koja su istovremeno djelovala iskonski i univerzalno ...pročitajte cijeli tekst...
-
Masa dance company, Zagreb: Ništa nije krivo 2, autorica Aleksandra Mišić
Piše: Jelena Mihelčić
Predstave Aleksandre Mišić su uvijek bile uspješne u prenošenju snažne emocije, no ovaj put predstava funkcionira i dramaturški, otvarajući put mogućim čitanjima na tragu društvenih okolnosti. Ništa nije krivo 2 čini se inscenira iskrivljenost koja prožima gotovo svaki aspekt današnjice unutar koje je teško ostati staložen bez pomisli na odlazak ...pročitajte cijeli tekst...
-
Plesni kolektiv d_lc, Zagreb: Divine Blindness, autorica Martina Granić
Piše: Maja Ležaić
Pokret je mek i odmjeren. Dok su tijela izvođačica u čestim kretnjama otvaranja kukovima i ramenima, njihove šake su, oprečno tome, uvijek blago zatvorene. Divine Blindness slijedi trenutnu logiku pop umjetnosti i prividnu logiku suvremenog konceptualnog plesa. Krajnji učinak izvedbe je pomalo jednostavan i slab ali i zadovoljavajuće prgav
...pročitajte cijeli tekst...
Arhiv