Produkcija u Hrvatskoj
-
Kolo, autori Petra Hrašćanec i Saša Božić
Očita je različita izvođačka tjelesnost, ishodi scenskih rješenja, i stoga su zanimljiviji pokušaji tjelesne komunikacije i iskušavanja formi tjelesnog uplitanja i preplitanja kao nekog pokazatelja zajedništva (kola?). Gledamo vrlo duhovitu igru izvođača u zadatku plesanja folklora. Svatko pristupa kroz svoje tijelo i svako to tijelo ima u sebi već upisano iskustvo ...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagrebački plesni ansambl: Up & up / Gore, kor. Ferenc Fehér
Piše: Maja Đurinović
Unutar sekvenci pokreta, prepoznatljivi su umeci od stiliziranih konkretnih detalja; neke geste i stavovi svjesno signaliziraju potku nekog radnog ili funkcionalnog, ali ženstvenog pokreta. Up & up na premijeri nije na kraju dostigao uvjerljiv vrhunac kao predstava, no ansambl, kao zajednica izvođačkih osobnosti, je uvjerljivo najavio nove potencijale suvremene plesne scene ...pročitajte cijeli tekst...
-
Zadarski plesni ansambl: Gozd, kor. Matea Bilosnić
U predstavi Gozd igra zatvorenih, otvorenih, ispruženih, treskajućih i stisnutih dlanova postaje spojnica ili tjelesni naglasak za raznolike skupne geometrizirane ili fluidnije rastočene kretnje i grupne formacije, koje katkad izgledom podsjećaju na različite vizualne zapise plesa i tjelesnih gesti ili kretnji zabilježenih na freskama ili vazama
...pročitajte cijeli tekst...
-
Plesna demokracija, kor. Jasna Čižmek Tarbuk
Piše: Maja Đurinović
autorica nije odustala od ispitivanja potencijala primjene računala u plesnoj predstavi, ali je iznenadila sasvim drukčije postavljenom premisom i iskorakom u duhovito, otvoreno i komunikativno kazalište; nešto što je uistinu prava rijetkost na vrlo serioznoj zagrebačkoj plesnoj sceni (što samo po sebi nije problem ali je koji put izgubljenoj u autoreferencijalnom samopropitivanju) ...pročitajte cijeli tekst...
-
Plesna udruga Tiramola, Split: Crveno kao zeleno, autorice i koreografkinje Nikolina Dolfić i Lucija Zalović
Izmjene grupnih scena/koreografija, sola i dueta pažljivo su izrežirane i strukturirane u kompozicijskoj cjelini. Ono što karakterizira grupne koreografije jest uzajamno slušanje, osviještenost trenutka izvedbe, kvalitete fraziranja i pomna manipulacija odabrane osjetilne, osobne materije. Sve pohvale izvođačima amaterima, koji su taj posao iznijeli hrabro do kraja ...pročitajte cijeli tekst...
-
KNAP, Zagreb: Moja mama kuha bolje od tvoje, kor. i red. Marija Matković
Piše: Maja Đurinović
Luka Anaković, Miroslav Mlinar, Domagoj Lučić i Zlatko Čančar break dance imaju upisan u tjelesni kod, te su prelazi između plesanja i neplesanja, bez obzira na naglost rezova, nenametljivi i posve prirodni. Biografske scene se izmjenjuju brzo i dinamično kao vremensko prostorna čvorišta koja ih povezuju u preokupacijama, interesima i problemima ...pročitajte cijeli tekst...
-
20. Platforma HR, Zagreb, 17. svibnja – 2. lipnja 2019.: Plesni Centar TALA, Zagreb, A Solo Together, kor. Larisa Lipovac Navojec
Piše: Jelena Mihelčić
A Solo Together je dirljiva, vješto složena i izvrsno izvedena predstava, koja angažira gledatelja, izvedbeni prostor i tehnologiju na tragu ideja koje komunicira. Pratimo isječke iz Larisina djetinjstva i mladosti u kojima se miješaju fizički, narativni i multimedijalni elementi, a u kojima publika sudjeluje bilo kroz grupnu koreografiju, bilo kao statisti ili pasivni partneri u koreografiji ...pročitajte cijeli tekst...
-
Nobodies (in the forest), koncept Ivana Vojnić Vratarić i Carlos Fagin , Pula
Šuma koju smo u početku olako prihvatili kao fizički prostor postaje mentalni, gotovo fantazmagorični međuprostor između sna i jave, svijesti i podsvijesti, koji je potrebno savladati i prokrčiti kako bismo se uopće mogli voljno kretati naprijed, a fizički pokret postaje demonstracija volje, ali i (samo)prisile. U trenutku kada um nalijeće na prepreku od bliskog postaje stran ...pročitajte cijeli tekst...
-
Plesni kolektiv d_lc, Zagreb, i Zagrebački plesni centar: Ostatci / sjećanja, autorica Maja Drobac
Piše: Maja Đurinović
Fascinira intimni Istok u Maji, poetičan i simboličan, precizan i pažljiv u gesti, pogledu, stavu, kostimu, rekviziti, koji kanalizira osjetljivu buntovnu svijest suvremene angažirane mlade žene i umjetnice pretvarajući je u sveobuhvatnu mirnoću slaganja priče. Svjedočeći znanje i suosjećanje Maja istovremeno bilježi i tragičnu sudbinu plesnih antipoda devadasi ...pročitajte cijeli tekst...
-
Plesni studio Liberdance, Zagreb: Poskočite anđeli, autor Rajko Pavlić
Piše: Maja Đurinović
Kraj predstave koji na neki način zaokružuje rad koji je u cjelini uspio zadržati dojam rituala, kao neku vrst inicijacije mladih (plesača), citatom višeznačnog i simboličnog stiha zapravo vrlo suptilno i s tihom zebnjom postavlja pitanje pred zajednicu koja je iznjedrila i te krasne mlade ljude. Hoće li im osobna, društvena i profesionalna sudbina biti naklonjena? ...pročitajte cijeli tekst...
-
Putovanje pažnje – O procesu rada s Andreom Božić
Rad u ovom projektu je bio jak osjetilan rad koji je zahtijevao visoku koncentraciju, misaonu spremnost i posvećenost vlastitim snovima i snovima kolega. Kao što je predstava jedno veliko začudno preklapanje zbiljskih i imaginativnih prostora, tako je i ovaj proces za sudionike bio jako vrijedno iskustvo zajedničkog putovanja i krhkog izvedbenog rastvaranja ...pročitajte cijeli tekst...
-
Sodaberg koreografski laboratorij, Zagreb: Koreografska fantazija br. 3, autorica Marjana Krajač
Piše: Iva Nerina Sibila
S obzirom na blizinu gledatelja i mali prostor te otvorenu strukturu, predstava je to koju se ne može vidjeti u totalu i koja neprekidno izmiče obuhvatnosti pogleda. Propozicija ograničenog i rigoroznog koreografskog materijala, okreće izvedbu prema tradicionalnom pojmu virtuoznosti, plesačke discipline i prepoznatljivosti plesnog pokreta
...pročitajte cijeli tekst...
-
Strah, kor. Mirjana Preis
Izbor iskusne Ane Vnučec uz dvoje mladih plesača s netom završenom plesnom akademijom pokazao se kao vrlo dobra kombinacija, ponajprije zato jer je mladenačkoj energiji i recentnom, ujednačenom rječniku pokreta ovih mladih ljudi suprotstavila ne manje snažnu ali zreliju i smireniju, staloženu izražajnost starije kolegice
...pročitajte cijeli tekst...
-
Reversing (proximity), autori Koraljka Begović i Saša Fistrić
Piše: Maja Đurinović
Projekt Koraljke Begović i Saše Fistrića Reversing (proximity) u koreografiji i izvedbi Koraljka Begović i Brune Isakovića koherentno je i prozračno plesno-svjetlosno-zvučno tkanje na temu osamljenosti tijekom prakticiranja blizine, zagonetno paralelno supostojanje želje za partnerstvom, podrškom i osloncem, i odbojnosti spram kontakta i ovisnosti o blizini ...pročitajte cijeli tekst...
-
Najava: Antisezona 19 – ples u Gorgoni
Antisezona 19 je projekt samo-organizacije i samo-kuriranja koji autorice pokreću nakon niza godina samostalnog i zajedničkog umjetničkog, organizacijskog i aktivističkog djelovanja i zamišljena je kao mjesto stvaranja novog kontekstualnog i produkcijskog okvira na plesnoj sceni te kontinuiteta susreta različitih poetika, izvedbenih inicijativa, umjetnika i publike ...pročitajte cijeli tekst...
-
Sve četiri za jedno. Na rubu dodira i kaosa, autorica Ana Kreitmeyer
Piše: Maja Đurinović
Izvođačice se bace u suludi, brutalni pas de quatre, jednosatno fizičko iscrpljivanje; sudare tijela, guranja i podržavanja, krajnje nepravilnih, neprovjerenih i neartikuliranih traženja uporišta i oslonaca na tuđem tijelu u svim mogućim pozicijama i zonama, i – zagrljaji: iskreni, nasušno potrebni kao fizički predah i međusobni priziv energetskih zaliha ...pročitajte cijeli tekst...
-
Plesni kolektiv d_lc, Zagreb: High Spirits, kor. Martina Granić
Piše: Iva Nerina Sibila
Izmicanje originala i hibridnost plesačke – autorske geste nije samo po sebi nezanimljivo, dapače, no problem ove predstave je što se radi o jednoj jedinoj ideji. High Spirits dotiče razne zanimljive fenomene, ali ne ulazi u diskusiju s njima, ne zagrabi njihov diskurzivni, kritički ili izvedbeni potencijal, nego ih perpetuira kroz estetiziranu izvedbu odabranih plesnih referenci, i tu – staje ...pročitajte cijeli tekst...
-
Škola suvremenog plesa Ane Maletić, Zagreb: Fight Bright, kor. Milan Tomášik
Vedar te vrlo dinamičan plesni isječak predstave Fight Bright u trajanju od dvanaest minuta izveden je dva puta a međusobno je povezan kratkim solom i duetom koji uključuje manipulaciju sa zdjelama koje pritom same proizvode zvukove, te tako spojeni dijelovi predstave predstavljaju novi, sami po sebi cjelovit i zaokružen komad
...pročitajte cijeli tekst...
-
UO Škvadra, Zagreb: Ne čujem te, mrak je, kor. UO Škvadra
Piše: Maja Đurinović
Skupina mladih plesača neosporno posjeduje talent, scenski šarm i vještinu i entuzijazam i svježi je i toliko potrebni dašak na umjetničkog sceni preopterećenoj neumjetničkim detaljima. Nadam se i vjerujem da imaju sposobnosti i hrabrosti za svoj, drugačiji uron u beskrajne prostore plesne umjetnosti, mlad, tjelesan, energičan, duhovit, poetičan; specifičan i nepredvidljiv ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kik Melone, Zagreb: Najtužniji Komad. Ikad., autori Silvia Marchig, Iva Nerina Sibila, Marko Gutić Mižimakov, Umberto Lancia, Jasen Vodenica
Piše: Maja Đurinović
U svom angažiranom konceptu projekt Najtužniji Komad. Ikad. ni u jednom trenutku nije otišao u agresiju, patetiku ili pretencioznost (zbog „tragičnosti suvremenog trenutka i raspadanja svijeta kakvog znamo“ – piše u programskom tekstu), nego je zadržao smireno bilježenje zamora sveopćim apsurdom kako života tako i njegove imitacije, odnosno prezentacije ...pročitajte cijeli tekst...
-
UO Fronesis i Zagrebački plesni centar: Hologramski prostor, kor. Jasna Čižmek Tarbuk
Piše: Jelena Mihelčić
Premda se bavi samo vizualnošću u prilično školski postavljenoj dramaturgiji i tradicionalnim pristupom kazališnom prostoru, Jasna Čižmek Tarbuk, sa svojim timom, i u besprijekornoj plesačkoj izvedbi efektno dekonstruira kazališni privid. Čini to uz pomoć pogodne teksture najlona čija žilavost i providnost u kontaktu s plesnim pokretom oblikuje živahne slike ...pročitajte cijeli tekst...
-
UO Četveroruka, Zagreb: Koreografija utopije, pokret br. 2
Piše: Jelena Mihelčić
Sonja Pregrad, Tin Dožić i Andro Giunio svojom paralelnom praksom grade uvjerljiv sinestezijski okoliš, takav da izlazak iz njega djeluje poput blagog šoka. Utopistički pokušaj koreografiranja i tijela i slike i zvuka, oni vide kao neuravnoteženost bljeska i trzaja, kao poskakivanje i neuhvatljivost tijela te kao stalno, životvorno pulsiranje
...pročitajte cijeli tekst...
Arhiv