Druga večer ovogodišnje Platforme mladih koreografa započela je kreacijom Emilia Gutierreza, sjajnog španjolskog koreografa kojeg je zagrebačka publika imala priliku upoznati 2000. kada je gostovao na Festivalu plesa i neverbalnog kazališta u Svetvinčentu i 2001. kada je za Zagrebački plesni ansambl koreografirao Žurbu duše. Gutierrez je u programu naslovljenom Volime No 1 majstorski iskoristio elemente i materijale sa dvotjedne plesne radionice održane sa najperspektivnijim polaznicima Plesnog centra Tala.
Drugi dio večeri održane u Plesnom centru je pripao finskoj koreografkinji Liisi Risu, koja je predstavljala zemlju-partnera ovogodišnje platforme. Ona svojom predstavom pod naslovom Tumma (Tama) propituje ljudsku svijest i percepciju u atmosferi sporog umiranja, a poticaj za istraživanje ove neobične teme je dala Beckettova novela Mal vu mal dit.

Risu spaja svoju metodu kretanja utemeljenu na svijesti o pokretanju zglobova i težini kostiju s Beckettovom metodom razvoja teksta-početnog impulsa koji se vraća, fragmentira, ostaje nedorečen te pomiče protok vremena u snovito i nadrealno.
Rezultat je zrela koreografija sazdana na oprekama života i smrti, kretanja i zastajanja, svjetla i tame, koja ne izlaže tekst doslovno, nego ga interpretira. Taj svijet opreka je posebno dojmljiv u začudnom smrtnom plesu ptice, koji ne ostavlja publici prostora za ravnodušnost. Tako se predstava suptilno poigrala sa strukturom i formom te je svojim mirom vizualnom i glazbenom estetikom dobar primjer za tvrdnju da suvremeni ples ne mora biti agresivan i provocirajući da bi dopro do gledatelja.
© Jasna Čižmek Tarbuk, KULISA.eu, 6. listopada 2010.